پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ 
  • تعداد بازدید : 37829
  • کد خبر : ۱۵۲۰۲
تغییر ساعات ادارات در ۱۰ استان اجرایی شد/ ۱۰ استان دیگر در نوبت اعمال تغییر ساعات اداری

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: طبق مصوبه دولت، اختیار تغییر ساعات اداری به استانداران داده شده است و تاکنون تغییر ساعات اداری در ۱۰ استان کشور که گرمسیر هستند، اجرایی شده است و احتمالاً در روزهای آینده تعداد استان‌های مشمول این طرح به ۲۰ استان می‌رسد.

به گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آرش کردی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: محدودیت‌هایی که سال گذشته ایجاد شد و خاموشی‌هایی که اتفاق افتاد، امسال تکرار نخواهد شد؛ چرا که هماهنگی‌ها جهت مدیریت بار در بخش صنعتی امسال با هماهنگی وزارت صمت و با رعایت برنامه‌های مدیریت بازار، از مدتها پیش آغاز شده است.

کردی با ابراز اینکه "از ابتدای امسال تاکنون شاهد رشد بیش از 10درصدی مصرف برق صنایع بودیم"، گفت: همچنین براساس مصوبه هیئت وزیران، پس از اتمام دوره اوج بار، هیچ محدودیتی در مصرف صنایع وجود نخواهد داشت و حتی در صورت تجاوز از دیماند (مصرف برق بیش از قرارداد) نیز با آنها همکاری خواهد شد.

مدیرعامل توانیر در خصوص برنامه‌های همکاری با بخش کشاورزی نیز گفت: با برنامه‌های تعریف‌شده کشاورزان می‌توانند در صورت همکاری با برق، از تعرفه رایگان در 19 ساعت از شبانه‌روز بهره‌مند شوند.

کردی ادامه داد: این برنامه‌ها به‌گونه‌ای است که هیچ خللی در کشاورزی کشور ایجاد نخواهد شد و حتی می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های کشاورزان شود چرا که در این برنامه‌ها، کشاورزان می‌توانند در صورت عدم استفاده از چاه‌های کشاورزی به‌مدت 5 ساعت در بازه زمانی 11 تا 18، از برق رایگان در بقیه ساعت‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر همچنین در خصوص نیروگاه‌های تولید برق نیز گفت: در کشور سبدی از انواع نیروگاه‌ها وجود دارد و این تنوع در منابع تولید، لازمه حفظ پایداری شبکه برق است.

کردی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، 15 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی، 10 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و 10 هزار مگاوات نیروگاه صنایع، باید طی 4 سال دولت سیزدهم به مدار بیاید.

وی با بیان این‌که 82 درصد از نیروگاه‌هایی که قرار است به بهره‌برداری برسند، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای تاریخ صنعت برق ایران تاکنون، فقط یک‌هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر به مدار آمده بود درحالی که در طول 4 سال آینده تنها 10 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر جدید وارد مدار خواهد شد.

کردی همچنین درباره وضعیت تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت برق نیز اظهار داشت: خوشبختانه در زمان حاضر به خودکفایی نزدیک به صددرصدی در ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت برق رسیده‌ایم و حتی شرکت‌های توانمند ایرانی، توان تأمین کالاهای برقی مورد نیاز سایر کشورها را نیز دارند.

وی درباره تلفات شبکه‌های برق نیز گفت: تلفات در ذات شبکه‌های برق است و این تصور که می‌توان تلفات را به صفر رساند اشتباه است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر تلفات شبکه‌های برق به زیر 10 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: سختگیرانه‌ترین بخش مصوبه دولت برای مدیریت مصرف، مربوط به ادارات دولتی است؛ به‌طوری که این دستگاه‌ها، باید حتماً در ساعات اداری 30 درصد و غیراداری 60 درصد نسبت به پارسال کاهش مصرف را داشته باشند.

وی ادامه داد: تمام ادارات دولتی در تهران مجهز به کنتورهای هوشمند کنترل از راه دور شده‌اند که باعث رؤیت‌پذیر شدن مصرف برق این ادارات می‌شود و به این ترتیب مصرف آن‌ها از راه دور در مرکز کنترل برق تهران بزرگ رصد می‌شود. اطلاعات این ادارات هر 5 ثانیه یک بار به مرکز کنترل ارسال و در صورت نیاز برق آنها از راه دور قطع می‌شود.

وی در خصوص تغییر ساعات کاری ادارات نیز گفت: طبق مصوبه دولت، اختیار تغییر ساعات اداری به استانداران داده شده است و تاکنون، تغییر ساعات اداری در 10 استان کشور که گرمسیر هستند، اجرایی شده است و تغییر ساعات به‌شکلی است که ادارات قبل از ساعت 13 و 30 دقیقه تعطیل شوند تا در دوره اوج مصرف که از ساعت 13 یا 14 آغاز می‌شود، ادارات تعطیل شده باشند.

کردی ادامه داد: این طرح سبب تناسب‌بخشی به وضعیت ترافیک هم خواهد شد که مصوبات اولیه آن در 10 استان دیگر نیز تهیه شده است و احتمالاً در روزهای آینده، تعداد استان‌هایی که باید تغییر ساعات بخش اداری را داشته باشند، به 20 استان می‌رسد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0