• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۹/۲۹ 
  • تعداد بازدید : 536
  • کد خبر : ۱۴۲۸۲
چاپ كتاب یادگیری با اصول روانشناسی توسط جوان بیجاری

اولین کتاب یادگیری با اصول روانشناسی توسط جوان با استعداد بیجاری با استقبال بسیار خوب از سوی انتشارات نالی منتشر و وارد بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروزه مشکلات یادگیری در محیط های تحصیلی به وضوح مشاهده می شود و این مشکلات بر مبنای مشکلات عصبی-رشدی تبیین می شود.

ویژگی های ژنیتیکی،شرایط فیزیولوژیکی،نقص توجه و تمرکز و شرایط اجتماعی –اقتصادی در ایجاد این   مشکلات موثر اند و این افراد علاوه بر مشکلات تحصیلی دارای مشکلاتی در مهارت های اجتماعی ، شناخت،فراشناخت و حافظه نیز هستند .

از جمله مشکلات برجسته این افراد،ضعف در اداراک دیداری و شنیداری و ضعف در دقت و توجه و هماهنگی  روانی-حرکتی است.

در همین راستا و به همت یکی از جوانان با استعداد بیجاری کتاب یادگیری با اصول روانشناسی ویزه دانش اموزان مقطع ابتدایی تدوین و به چاپ رسیده است.

سید میثم سید احمدی نویسنده خوش ذوق و با استعداد بیجاری در گفتگو با خبرنگار مهر، به ساختار و محتوای این کتاب اشاره کرد و اظهار داشتاین کتاب دارای محتوا و ساختار آموزشی با استفاده از اصول روانشناسی است  که در ۱۰۰۰ جلد و به همت انتشارات نالی به چاپ رسیده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

وی در ادامه به علاقه انجام این کار اشاره کرد و گفت:در دوران تحصیل دانشگاهی چهار واحد درسی تحت عنوان اختلالات یادگیری را داشتیم که پس از گذراندن این واحد های درسی و همچنین مبتلا به بودن موضوع اختلالات، این انگیزه و علاقه در من  به وجود آمد،تا بتوانم گامی هر چند کوچک در راستای کمک به این گروه از دانش آموزان داشته باشم.

وی افزود: برخی از معلمان،دانش آموزان دارای اختلالات را با افراد کند ذهن یا بعضا معلول و امثال آن اشتباه می گیرند و مسیر زندگی دانش اموزان را تغییر میدهند در حالیکه با انجام یکسری تمرین ها،که بعضا ساده هم هستند میتوان کمک کلانی به این عزیزان انجام داد.

سید احمدی اضافه کرد: در مسیر  نشر این کتاب از نظرات اساتید و همکاران اهل فن نیز،بسیار بهره جستم و با توجه به تجربه ای که در دوره کارورزی داشتم اقدام به نشر این کتاب کردم و در طی یک سال و نیم توانستم این کار را به سر انجام برسانم.

نویسنده جوان بیجاری به حمایت های صورت گرفته از این کتاب اشاره کرد و بیان داشت: در ابتدای کار من سعی کردم که از ارگان و یا مسئولی حمایت نگیرم و تنها با تلاش خود این مجموعه را به اتمام برسانم  و خوشبختانه پس از اتمام کار تالیف، به همت  مرکز نوآوری و شکوفایی شهرستان بیجار اقدامات لازم برای رونمایی از این کتاب انجام شد.

وی بر لزوم حمایت هرچه بیشتر از این دست تالیفات اشاره کرد و بیان داشت:در صورتی که حمایت نهادهای آموزشی و فرهنگی از جمله  آموزش و پرورش در این مسیر بیشتر شود یقیناً امکان تالیف در سایر رشته های درسی نیز وجود خواهد داشت.

سید احمدی تاکید کرد:این کتاب در ۱۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده و به لطف خدا بعد از رونمایی،بازخوردهای بسیار خوبی از اساتید و دوستان اهل فن از جهت تخصصی گرفتیم،و نظر به اینکه کتاب در قسمت تقدیم،به موسسه خیریه مهرآفرین گروس تقدیم شده است،و همچنین قرار است پنجاه درصد از در آمدهای کتاب،صرف مددجوهای این موسسه گردد،پیش بینی استقبال خوبی را خواهیم داشت
امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0